Toepassing

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle transacties die online met Coussies bv worden gesloten. Gelieve deze zorgvuldig te lezen voordat je een bestelling plaatst. Alle overeenkomsten zijn onderworpen aan en worden geïnterpreteerd in overeenstemming met het Belgisch recht. Bovendien worden alle geschillen tussen ons uitsluitend door de Belgische rechtbanken beslecht. Niets in deze algemene voorwaarden zal geacht worden jouw wettelijke rechten aan te tasten.

Door gebruik te maken van deze website stem je in met deze algemene voorwaarden. Alle transacties met Coussies zijn onderworpen aan deze algemene voorwaarden.

Met ‘de onderneming’, ‘wij’ of ‘ons/onze’ wordt steeds verwezen naar Coussies. Met ‘de klant’ wordt steeds verwezen naar de persoon of personen die bij de onderneming goederen aankopen of ermee instemmen om goederen aan te kopen. Elke verwijzing naar de website impliceert een verwijzing naar alle URL’s die eigendom zijn van Coussies.

Prijzen

Alle prijzen zijn in euro. Ze zijn inclusief btw volgens het geldende tarief, tenzij duidelijk anders wordt vermeld. Alle prijzen kunnen zonder voorafgaande mededeling worden gewijzigd.

Bestellingen

Om een product aan te kopen voeg je het product eerst toe aan je winkelmandje. Wanneer je de gewenste producten hebt toegevoegd, voer je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Daarna bezorg je ons de nodige gegevens voor de betaling van de producten. Nadat wij alle gegevens hebben ontvangen, krijg je een overzichtspagina te zien. Als je deze aanvaardt, is je aankoop definitief. De koopovereenkomst kan worden gesloten in de taal van de website waarin je koopt.

Wij aanvaarden bestellingen via online transacties (secure server). Alle transacties met krediet- en debetkaarten zijn onderworpen aan validatiecontroles en de goedkeuring door de uitgever van de kaart. We aanvaarden Bancontact/Mister Cash. Indien de uitgever van je kaart weigert in te stemmen met jouw betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van je bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.Interne link

Let op: minderjarigen (onder 18 jaar) mogen niet tot de aankoop overgaan, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd.

Levering

Bestelde producten worden zo snel mogelijk geleverd overeenkomstig de gevraagde leveringswijze. Alle leveringskosten kunnen zonder voorafgaande mededeling worden gewijzigd. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je jouw bestelling binnen de geraamde leveringstermijn ontvangt. De maximale leveringstermijn bedraagt 30 dagen, te rekenen vanaf de dag na je bestelling. Alle goederen worden geleverd onder voorbehoud van hun beschikbaarheid.

Promoties lopen steeds gedurende de aangegeven periode of zolang de voorraad strekt. Indien we niet in staat zijn om de gewenste goederen binnen de 30 dagen te leveren, brengen we jou hiervan onmiddellijk op de hoogte en delen we de verwachte leveringsdatum mee. Als we niet in staat zijn om de goederen binnen de 30 dagen te leveren, kan je de ongeleverde bestellingen / producten annuleren op eender welk ogenblik nadat je van de laattijdige levering op de hoogte bent gesteld. Indien de betaling al is gebeurd, ontvang je de volledige terugbetaling van het betreffende artikel of de betreffende artikelen.

Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, dien je dit te melden en de artikelen naar ons terug te sturen binnen de 14 kalenderdagen na hun ontvangst. Indien we een dergelijke kennisgeving niet ontvangen, wordt de klant geacht de artikelen te hebben aanvaard als zijnde bevredigend.

We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

Artikelen retourneren en ruilen

Bij Coussies gaan we voor 100% klantentevredenheid.  We streven ernaar om te allen tijde uitstekende kwaliteit, waar voor je geld en een prima service aan te bieden. Wanneer je een artikel wenst terug te sturen om het te ruilen, of als je besluit om het niet te houden, vul dan de retournota in die je hebt ontvangen bij de levering. Stuur deze dan binnen de 14 kalenderdagen naar ons terug, samen met de producten in hun originele verpakking en met het etiket. Wanneer dit aangewezen is, ruilen we het artikel (de artikelen) of betalen we de kostprijs terug. Alle goederen moeten in nieuwe en ongebruikte staat worden geretourneerd, samen met een kopie van jouw originele leveringsbon.

Indien je een artikel wenst te retourneren omdat het beschadigd is, vul dan de gegevens op de retournota in met een beschrijving van de beschadiging. Bezorg ons deze binnen de 14 kalenderdagen terug samen met het artikel in zijn originele verpakking. Wanneer dit aangewezen is, ruilen we het artikel of betalen we de volledige kostprijs terug, inclusief alle gemaakte leveringskosten. De klant is verantwoordelijk voor de verzending van de goederen.

Garantie

Op alle producten geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantie duurt 24 maanden, te rekenen vanaf de datum van de aanvankelijke factuur (tenzij anders vermeld). Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.

Indien je een product in beschadigde staat hebt ontvangen, breng ons hier dan even eerst van op de hoogte. Je kan ons contacteren via info@coussies.be . We bekijken hoe we een oplossing kunnen bieden en zullen je vragen om het artikel retour te zenden. De retourkosten zullen in dit geval terugbetaald worden (volgens de standaard posttarieven). Het beschadigde product stuur je, samen met de retournota en een beschrijving van de beschadiging en/of het probleem, voldoende gefrankeerd op naar ons retouradres. Alle artikelen dienen ons in nette en ordelijke staat te worden teruggestuurd, zo kunnen wij u zo snel mogelijk helpen. Voeg ook je rekeningnummer toe, zodat we de terugbetaling kunnen uitvoeren.

Coussies – Vaddenhoek 34 – 9700 Oudenaarde – Belgium 

Producten

Alle producten worden alleen verkocht, tenzij anders wordt vermeld, en zijn niet altijd in elk verkooppunt beschikbaar. We stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat de kleuren op de website zo goed mogelijk overeenstemmen met die van het eigenlijke product. Wegens technische beperkingen kunnen bepaalde kleuren verschillen.

Reglementering inzake afstandsverkoop

Conform de reglementering inzake afstandsverkoop heb je het recht om binnen de 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag na de leveringsdatum, elke bestelling die je via de website hebt geplaatst te annuleren met het oog op terugbetaling. Dit op voorwaarde dat de goederen ongebruikt zijn. Deze regeling geldt niet voor bederfbare goederen, onverzegelde software of artikelen die volgens jouw instructies werden gepersonaliseerd of gemaakt.

Om een artikel te annuleren, stuur je ons een e-mailbericht op info@coussies.be. Vermeld hierin je klantnummer en het nummer van de bestelling. Je dient op redelijke wijze zorg te dragen voor de artikelen en alle originele verpakkingen te bewaren. De artikelen mogen ook niet gebruikt zijn. De artikelen moeten worden geretourneerd binnen de 14 kalenderdagen nadat je ons je annuleringsbericht hebt toegestuurd. Ze kunnen worden geretourneerd bij onze klantendienst (zie contactgegevens). Retourneren gebeurt op kosten van de klant. Wanneer het gaat om beschadigde of onjuiste artikelen, dan betalen we de kosten terug bij ontvangst van de artikelen. Indien we de artikelen in ongebruikte staat en in hun originele verpakking met alle toebehoren ontvangen, ontvang je de terugbetaling binnen de 30 dagen na je annuleringsbericht.

Overmacht

We zijn niet verantwoordelijk voor de niet-nakoming van onze verplichtingen indien dit het gevolg is van, of wordt veroorzaakt door arbeidsgeschillen of eender welke andere omstandigheden die redelijkerwijs buiten de controle van de onderneming vallen. Hieronder vallen ook gevallen van overmacht, oproer en onlusten, overstroming, brand, staking, lock-out, problemen om vervoer te vinden en de uitvaardiging van wetten. Indien het wegens dergelijke omstandigheden voor de onderneming onmogelijk wordt om de bestelde artikelen binnen een redelijke tijdspanne geheel of gedeeltelijk te leveren, wordt de aansprakelijkheid van de klant beperkt tot de waarde van de reeds geleverde artikelen, vermeerderd met eender welke bijbehorende leveringskosten.

Inhoud

Alle informatie die op onze website(s) opgenomen is of die op eender welk gedrukt materiaal van de onderneming te lezen is, wordt niet als dwingend beschouwd of als beste praktijk erkend. Zij dient slechts te worden beschouwd als nuttig bijkomend advies naast andere erkende praktijkrichtlijnen. Alle informatie op onze website wordt regelmatig geüpdatet.

Prijzen en drukfouten

Wij controleren de prijzen en specificaties naar best vermogen. Hoewel we alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat ze correct zijn, aanvaarden we geen verantwoordelijkheid voor fouten en weglatingen. We behouden ons het recht voor om onze prijzen en specificaties zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Eigendom van goederen

Alle aan de klant geleverde artikelen blijven eigendom van Coussies tot de betaling van alle verschuldigde bedragen voor de betreffende artikelen door ons is ontvangen.

Vragen of klachten

Alle vragen, klachten of opmerkingen kunnen worden verstuurd naar onze klantendienst via info@coussies.be. We stellen alles in het werk om jouw klacht binnen de 5 werkdagen na ontvangst te behandelen. Indien we de klacht niet onmiddellijk kunnen oplossen, delen we jou de vermoedelijke termijn mee. We houden je op de hoogte van elk onderzoek.

Klachten en geschillen kunnen ook worden gemeld via het Europees ODR (Online Dispute Resolution) Platform. De website van het ODR is http://ec.europa.eu/odr.

Veiligheid

We stellen alles in het werk om de veiligheid van de gebruikers van onze online besteldienst maximaal te beschermen. We maken gebruik van de SSL-technologie (secure socket layer) om jouw gegevens tijdens alle verkooptransacties met ons te beveiligen. Alle informatie die je verstrekt, wordt volledig versleuteld, zodat derde partijen ze niet kunnen lezen. (Voor Netscape klik je het ‘veiligheidsicoontje’ onderaan op de werkbalk aan en verifieer je of SSL2 en SSL3 aangevinkt staan. Voor Internet Explorer ga je achtereenvolgens naar Beeld, Menu en Internetopties, en klikt u op ‘Geavanceerd’. Controleer daar of SSL2 en SSL3 aangevinkt staan. Jouw browser bevestigt dan dat je in een veilige omgeving werkt: er verschijnt een icoontje met een gesloten hangslot, of de afbeelding van een sleutel op de balk onderaan op uw scherm.)

Contactgegevens

Coussies
Vaddenhoek 34
9700 Oudenaarde
Belgium

Maatschappelijke zetel

Coussies
Vaddenhoek 34
9700 Oudenaarde
Belgium

Auteursrecht en kopierecht

De inhoud van deze website en andere publicaties van Coussies zijn eigendom of staan onder licentie van Coussies bv of worden gebruikt met de toestemming van de eigenaar. Reproductie is ten strengste verboden, tenzij hiervoor uitdrukkelijke toestemming werd gegeven.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (per post naar Vaddenhoek 34, 9700 Oudenaarde of per e-mail naar info@coussies.be) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor het bijgevoegde modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is geen verplichting.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. De betaling gebeurt op dezelfde wijze als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins instemt; in ieder geval zullen voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot wanneer je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

De goederen dienen zo snel mogelijk, en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons te worden terugbezorgd.